Skåne!

Så fint!hon stod så snällt stilla!ar varit i skåne o inte kunnat blogga.Har ju internet på mobilen men den vill typ inte jobba med mig utan den har typ semester o vill sega!Jaja! nu ska ni få veta en sak!sitter här och försöker hålla tillbaka tårarna men det går liksom inte!Igår(10 augusti)avlivades min ena favohäst pga av att brutet ben!efter att ha försökt ridas 2år irad avlivades hon.Varje gång hon blivit bra och dom började rida henne blev hon halt.Så nu galopprar hon på dom eviga ängarna i trappalanda!Nu är hon min ängel på riktigt!Ett tokigare och galnare sto har aldrig funnits!Första gången jag hoppade ''flera hinder'' med henne var det typ 3-4hinder.Vi skulle trava över.Men så fort vi kommit några meter från hindret fattade hon galopp och vips så var vi över dom.Jag blev ju chokad o nästan lite rädd!Så sen nästa gång fattade jag galopp men-hon ville inte galoppera.Så nästa gång fattade jag inte galopp o hon galopperade.
Första gången jag såg henne hade jag bara ridit alla b-ponnysar.Och jag sa till pappa-Henne vill jag rida!(det var typ tidig vår-sen vinter)Pappa sa-du får nog vänta några år till sa han-Men senare i maj-juni satt jag på hennes rygg och jag kände mig verkligen trygg på den explodernade bomben.Jag kände att vi var ett!så fort jag satt på henne klappade henne eller äns såg henne kände jag mig trygg!men senare bröt hon benet och nu är hon avlidad!Aldrig tror jag att jag älskat en häst så mycket!här får ni några bilder!men ingen kopiering!Amazing Grace! det är du! Sockans mule!Love you tjejen!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0