Äntligen!

Äntligen blev det vecka 30 och jag fick rida älsklingen igen!Allt var perfekt idag,aja nästan allt;)!Han kom o mötte oss när vi kom in i hagen och skulle stå och gosa en lite stund.Hans hage är innanför ridskolan grus hage och när vi kommit dit ställde han sig och tjurade lite o vägrade gå;)Inne i stallet gick allting bra.När vi kom till paddocken och jag skulle rida var han lite slö.Fick skänkla på han några gånger innan han började trava också.Hade lite svårt med vänster galopp.Sedan skulle min lillebror få rida också.HAn var from som ett lamm då.Sedan skulle jag upp o då kom det några som gick i min ridgrupp innan.På vägen hem skulle min andra lillebror rida och han följde efter mig fast det var gräs omkring oss.Sen skulle min bror hoppa av men min andra bror höll på att hoppa o springa bakom pålle:)så när jag skulle stanna hoppade han till för att min bror kommit för nära.Sedan ställde vi upp han i en liten ''spilta'' utan dörr.Han ställde sig förstås och pinkade över hela golvet så vi fick lägga på lite torv och sedan sopa upp det.Vi var där från 10.30-12.40så red rätt länge kanske tog en halvtimma att göra iordning han o ta av han det.Fick någgra bra bilder men ska ladda upp dom hos mamma sen men kommer nåra bilder på han från andra tillfällen eller ridskolans gamla hemsidaXDVisst ä hans söt!Hoppa kan han med!Lång pannlug O.o!Imorgon följer mamma med mig till stallet!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0