tänket....igen!

bestämde mig!föresten tjabba tjena!som jag just sa bestämmde jag mig för att fortsätta på novellern just detta nummret!
Efter passet med longeringen duschade hon av Anthony riktigt noga så att han skulle vara snygg när provridaren kom.Hon putsade hans sadeloch träns och lade fram transportskydden.Klockan var ungefär 2just nu och Celina skulle in och äta.Efter maten tog hon in Thule.Thule var hennes egna ponny.Han och Celina skulle tävla 70-80cm nästa dag i lubbmäster skapet på byns ridklubb.Han hade rullat sig i leran och var grusig.Som tur var hade leran torkat och hon kunde borsta bort den.Jag hämtar dig tidigt i morgon bitt gubben!sa hon när hon borstat av han.Kl 5kom dom som skulle provrida.En tjej klev ut ur framsätet.Hon hade ljusbrunt halvlockigt hår.Hon hade gröna ögon och dom var som katt ögon.Ur baksätet klev två vuxna ut-hennes föräldrar.Angelina..!morrade Celina tyst.Angelina var en snobbig tjej som gick i 6:an på hennes skola.Hon fick allt hon pekade på.Och idag!just idag såg hon extra snobbig ut,med blänkande svarta ridstövlar.Kritvita nya ridbyxor en mörkblå kavaj och en sametshjälm.på stövlarna hade hon sylvassa sporrar och i handen ett spö.Hennes vita handskar hade inte en fläck på sig.Man kunde inte låta bli att ogilla henne.Hämta hästen hästskötare!sa hon snobbigt.Helst i ordning gjord också.Kan du hämta ägaren också.Du!Angelina!Jag är ingen hästskötare,du kan inte be mig göra saker åt dig!för jag bor här och för det tredje jag är Anthonys ägare!hon skrek ut dom sista orden.Så vill du rida han gör iordning han!Angelina vände argt på klacken.Mamma!Pappa!kom vi åker hem skrek hon.Nej!vänta skrek hennes mamma som just kommit ut.Varför ska ni åka?frågade hon stressad.Din dotter skrek åt mig sa Angelina.Varför gjorde du det Celina?Hon kallade mig häst skötare!plus att hon bad mig att hämta hans ägare.Jag är hans ägare ju!Jag har lärt han allt!Jag har tagit hand om honom.Jag har ridit in han!Jag har lärt han hoppa!Jag har lärt han dressyr!och vad får jag för allt slit!?Jo att bli kalladhästskötare.Hon kastade sig mot Anthony som stod uppbunden utanför stallet och knäppte fast sin ridhjälm.Hon knöt loss han och hoppade upp.Hon satte hälarna i sidorna på han och dom galopperade iväg.I ena handen hade hon grimskaftet o andra handen höll hon hans man med.Hon hörde hennes mammas rop eka i vinden.Celina!Celina!hörde hon svagare.Det här var Angelinas fel tänkte hon.Hon vände sig bakåt och tittade.När hon vände sig igen såg hpn en stor jeep åka mot henne.Hon kände Anthonys hjärta slå genom ryggen.I sista sekund lyckades dom kasta sig i diket.Anthony klarade sig bra,Celina med fast hon ramlade av och fick några skrapsår.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0