Avramlingar(:S oopps.....)

Nu tänker jag berätta om alla mina avramlingar.Jag kommer ihåg iordningen typ inte.Men jag kommer ihåg vilken som kommer först o vilken som kommer sist
Nr 1:Vi travade utan stibyglar och jag var nybörjare skumpa åt sidan plötsligt låg jag på marken och käka .....mark?(första gången jag ramla av)

Nr 2:det var hoppning och jag hade en trög ponny.Han brukar nästan stanna framför och ta ett jämfota skutt.Då lyckades jag ju såklart hoppa av hans rygg och satt där på marken i ridhuset

Nr 3:Vi red ut i skogen och jag red på den där tröga ponnyn.Vi skulle rida ner för en backe(första gången jag gjorde det)Hade en person på varje sida om ponnyn.Min ridlärare sa att man skulle luta sig bakåt.Och det gjorde jag ju!lite för mycket så på något sätt lyckades jag kravla mig av och låg och käka barr sedan(opps...)

Nr 4:Samma gång som jag ramla av i nerförsbacken(:S Pinsamt)Men vi skulle hoppa en gran på 30cmkanske med barr som nästan nyss hade fallit.Vi kommer där i trav och sedan stannar han och hoppar jag flyger 2meter från grannen.

Nr 5:Skulle hoppa min kompis häst som gick på ridskolan ett tag(innan hon köpte han)Första gången jag red han.Fast det var inga riktig hoppning typ utan vi fick ta några hinder.Han är så hoppglad att han tar galopp hopp över i trav.Lyckades ju hoppa fram på halsen och sedan tugga jag mark???

orkar inte skriva mer om avramlingarna nu haha!så får bli mer nån annan gång



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0