Outfits!

jajamensan nu blir outfits!
Det blir:grimma täcke&grimmskaft
Jag älskar det gula!!Om jag hade egen pålle skulle jag lätt köpa det
MIn älskade gulleplut tappade höger baksko i fredags.Vi red till sjön när vi kom till skogen och på stigen till sjön är det lite lerigt.Så vi badade med hästarna då.Sedan red vi upp till ängen provade några framdelsvändningar med thule.Vi red ner på en stig och sedan upp på en annan stig då.Sedan på hemvägen klättrade vi i skogen.Sedan på hemvägen så red vi till sjön igen och theres&sleipner gick bakom mig när vi skulle skritta tbx hem.Så vi vet inte om den lossa på vägen till ängen eller på vägen hem?Annars gick det jätte bra!Och så red jag ju på en överladad fjording.I galoppen gick det över drivet fort.Vi skulle galoppera från ängen och typ 500meter bort kommen en backe då.Jag ska bromsa thule men då tänker jag mig inte för så jag råkar slå han lite med tyglarna på bogen och ropa till lite så då gick det ju extra jätte fort och det blev han ju glad för.Men jag vet ju att jag alltid får stopp på han.Min ridkompis mamma hade ridit ut på han i söndags med sin dotter våran ridkompis och hennes mamma.Hon sa att Thule bara ville springa hela tiden.Kan man ju fatta han går ju i paddocken o ridhuset varje dag.Innan var det bara jag som ville ha thule nu är det 5/6per i vår ridgrupp som vill ha han!!Han är min bubbe!ingen får ta han från mig!


ojoj!blev ett rätt långt inlägg så jag nu.Blir att rida ny häst på torsdag!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0